Ja då var det dags för högersidan då. Här måste en styrd 12 volt in i dörren och tyvärr måste vi dra matningen till dörrkontakten, men sånt är ju kul. Om vi kollar el-schemat så är det enklast att ta matningen från C3:67 från CEM. Vi måste också göra en adapter och löda på den blå-vita.
Vi drar in matningen som på en högerstyrd bil på PIN 7 i dörrkontakten. Vi börjar med dörrens kontakt här och pillar bort låshaken, därefter för vi igenom kabeln i höljet ock klickar i stiftet.
Vi gör samma sak inne i bilen ut till kontakten i A-stolpen. Det blir ju förstås lite svårt utan att ta bort handskfacket och mattan. Använd en svetstråd eller nått liknande hårt material för att dra igenom kabeln i gummi-genomföringen.
Inne i dörren så dra den blå-vita kabeln längst den befintliga kabelmattan. sätt reläet vid plåten med en kardborre tejp eller nått klibbigt.
Sen kopplar vi den blå-vita[BU-WH] till reläet och ansluter även den Grå-Blåa[GR-BU] till Lock switchen som trigger jord och den Lila-Gröna[VT-GR] till indikerings dioden på PIN 6 i den gröna kontakten.
Adapter till den gröna kontakten är väl lite ”overkill” men jag gillar att jag när som kan återställa bilen utan att ta isär alltför många lödningar. Men man kan lika gärna löda på direkt på den gröna kontakten.
Jo men hur blir det nu då? jo CLI fungerar även här precis som tänkt, Det spelar ingen roll vilken centrallås knapp som låser, båda knapparnas indikationer lyser. Riktigt kul 🙂
Lämna ett svar