Eftergång av kupéfläkt 2007-

Eftergång av kupéfläkt 2007-

I själva armaturen i taket till baksätet sitter rörelsesensorn till larmet och för att kunna aktivera eftergång av kupéfläkten så måste den deaktiveras, Det går att göra på 2 sätt, antingen så drar man bara ur kontakten till den eller så plockar man bort den helt. Jag vill nämligen ha eftergång av kupéfläkten och ni som har haft P2 har ju varit med om att kupéfläkten startar när det är varmt för att avfukta AC systemet. Denna funktion vill jag ju så klart ha också i min P3:a.

Jag tar bort rörelsesenorn helt ur takkonsolen och monterar konsolen tillbaka i taket igen.

Varför man måste göra så är för att rörelsesensorn stör eftergången om bilen är låst och larmad. Så nu vi kan inte ha dessa 2 system ihop. Algoritm tillåter inte detta, vi måste [deaktivera] parametern rörelsesensor i CEM för att få eftergång att fungera. Så på rad P #047 så måste vi ändra till 01 då. Om man inte ändrar den parameter så kan man inte aktivera eftergång. Tänk på det.

Nu när vi plockat bort parametern så kan vi fortsätta och ställa in eftergången med VIDA. Själva adapteringen tar ca 30 sekunder och när vi väl trycker på AKTIVERA så kommer eftergång av kupèfläkt göras enligt rutin i varma dagar. Denna funktion är jättebra anser jag och jag har hellre denna funktion än den onödiga rörelsesenorn. För jag anser om det bli inbrott eller att man ska sno bilen så måste man antingen bryta upp dörren och då går larmet ändå. Nu dyker det upp lite aktiveringsval i VIDA.

Nu är det klart, nu startar fläkten efter 50 minuter vid höga temperaturer för att ta bort kvarvarande kondensvatten precis som i P2 🙂

Tags:

Comments

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Search for a content


Choose a retrofit